utorak, 12. lipnja 2012.

Moja priča



Ja sam tridesetogodišnja mama, danas trogodišnjeg sina Orijana.


 Iako su najteži dani s lijekovima i bolnicom iza nas, upoznati sa situacijom i alergijom danas idemo pažljivo naprijed.


Sve je počelo kad je Orijan navršio godinu i pol dana. Tijelom mu se proširila urtikarija (crvene flekice veličine manjihkovanica koje se kasnije spajaju u sve veće fleke), po noći je dobio otekline na licu i mi smo završili na hitnoj, tamo je dobio adrenalinsku injekciju i onda su nas uputili za dječju bolnicu u Rijeku.


Nakon tri dana pustili su nas na kućno liječenje, ali već sljedeći dan smo ponovo završili na hitnoj i opet u bolnici, ovaj put Pulskoj.


U Puli su nas zadržali deset dana i liječili injekcijama, sirupom, fenistil kapima, kapima za nos i bolničkoj dijeti.


Bez svojeg reda i mira Orijan je bio umoran i u najmanju ruku, blago rečeno, istraumatiziran.


Kako se urtikarija smanjila, pustili su nas na kućno liječenje uz medrol tablete, fenistil kapi i bolničku dijetu.


Orijanu su trebala dobra dva tjedna da se smiri i da se noću više ne probudi plačući.


Tabletama smo se liječili još dobrih mjesec dana, i tko zna koliko bi još to trajalo da se nisam povezala s nutricionistom iz Pazina, koji nam je dao savjete kako zdravo hraniti Orijana i ojačati njegov imunitet.


Napokon smo mogli odahnuti, bila sam sigurna da Orijan dobiva vitamine i minerale neophodne za njegov rast i razvoj, što s bolničkom dijetom nije moguće, te smo se napokon riješili tableta.


Nakon toga uslijedio je i alergotest koji je pokazao da je Orijan alergičan na ovčju vunu, perje, pšenicu, mlijeko, jaja – i to više na žumance nego bjelanjak, bijelu ribu, plavu ribu, rajčicu i naranđu. Kasnije smo saznali da je alergičan i na aminoksicilin (nalazi se u antibioticima).


Uz pomoć terapeuta prirodne medicine po metodi Sv. Hildegarde von Bingen, prilagodila sam prehranu Orijanu i zadovoljila sve njegove nutricionističke potrebe.


Moram napomenuti da se ta prehrana temeljila na pirovom brašnu, odnosno po uputama o zdravoj prehrani Sv. Hildegard.


Ovako ohrabrena krenula sam u potragu za kolačima i drugim vrstama jela, i našla sam ih.



Među prvim mislima, koje su mi prostrujale glavom, kad smo saznali na što je alergičan Orijan, bila je da će biti zakinut za mnoge stvari kao što su pudinzi, umaci, smokići, kolači, lizalice, bomboni i još mnogo toga.


Nakon nekog vremena postala sam svjesna da mi i ne treba biti žao za smokiće i lizalice, ali teška mi je bila pomisao da ne može uživati u kolačima kao i svi ostali, možda zato što sam slavonske krvi, ali što je, tu je.


U to vrijeme upoznali smo djecu i osobe s još težim alergijama i iz toga je proizašla ideja da sakupim recepte kojima se mogu poslužiti i alergičari na jaja i alergičari na konzervanse.


Nakon skidanja s tableta i koliko-toliko normalnog povratka u svakodnevni život počela sam tražiti recepte za kolače i isprobavati sve što sam našla.


Prvi kolač koji smo napravili bili su muffini od rižinog brašna, ulja, vode, prirodnog šećera, sode i ribane jabuke, bez mljevenih badema, bez čokolade, kreme i glazure.


Bili su jednostavni za napraviti, te se za 20 minuta našim malim stanom počeo širiti ugodni i topli miris kolača.


U pripremi mi je pomogao i Orijan, a kasnije je uživao u svojim kolačima. Ne moram Vam reći da sam zaplakala od sreće. Kako je vrijeme prolazilo malo-pomalo sam ubacivala samljevene bademe ili naribanu čokoladu za kuhanje i isprobavala druge vrste kolača. Rezultat je knjiga o kolačima sa 130 recepata bez jaja i mlijeka.


Sakupljene recepte i nešto višeo knjizi naslova - Mama, i ja hoću jesti kolače!- možete naći na stranici www.kolacibezjaja.com





Danas su teški trenuci iza nas, pšenicu u manjim količinama već dobro podnosi, a nadamo se da će s vremenom sve više toga moći uvrstiti u svoj jelovnik.


Ovdje sam Vam ukratko opisala svoje iskustvo iz kojeg sam naučila da je ključ ozdravljenja strpljenje.Danas idemo korak po korak, daleko smo od potpunog ozdravljenja, nekad mu se urtikarija vrati od lijekova za kašalj ili biljne masti za lakše disanje kod prehlade, ali sada znamo prepoznati i izdvojiti uzrok nastanka novih flekica, pa se znamo i bolje nositi s time.


Nadam se da ste našim iskustvom otkrili da niste jedini s problemom alergije, ali i da se može normalno živjeti i uživati u slasticama uz poneku promjenu i opreznost.


Isto tako nadam se da će Vam ovi savjeti i recepti pomoći da uživate sa svojom obitelji i prijateljima, kako u pravljenju palačinki tako i u degustiranju i uživanju, te da ćete i Vi dobiti neku ideju za pripremanje vlastitih kolača i ostale hrane.


Ideja je bezbroj, a samo je Vaša mašta granica!



P.S. Ako imate nekih dodatnih pitanja slobodno me kontaktirajte na e-mail: karolina.hanzek1@pu.t-com.hr, pod uvjetom da vaše pitanje i moj odgovor mogu upotrijebiti u blogu kako bi i ostalima kojima je potrebna pomoć mogli doći do potrebne informacije, naravno pitanje će biti postavljeno bez Vašeg imena i prezimena.Karolina



Nema komentara:

Objavi komentar